مرکز تماس

 
بخشی از سازمان است که برای دریافت یا انتفال حجم زیادی از درخواست ها از طریق تلفن ایجاد می گردد.این مراکز به دو صورت ارایه خدمات  درونی و  برونی  راه اندازی می شوند. مراکز تماس درونی معمولا برای پشتیبانی از محصولات یا درخواست اطلاعات برای مشتریان  میباشد و مراکزتماس بیرونی  معمولا برای بازاریابی تلفنی از مشتریان مورد استفاده قرار می گیرند.



تاریخچه مرکز تماس

اولین مرکز تماس در دهه ٦٠ میلادی به وجود آمد، و به عنوان PA BX شناخته شد . اولین نمونه یک مرکز تماس، در انگلستان و در شهر بیرمنگام راه اندازی گردید. اما عبارت مرکز تماس اولین بار در سال ١٩٨٣ مورد استفاده قرار گرفت.

کار مرکز تماس

کار مرکز تماس  ارایه خدمات به مشتریان است که با استفاده از تلفن و کامپیوتر و تبلت انجام می پذیرد. هر دو خدمات  در این  تکنولوژی هستند، هردو تماس های ورودی و خروجی.  بسیاری از مرکز تماس ها محل کار  ثابتی همراه با کارکنان زیادی دارند.

 انواع مرکز تماس

سرویس پاسخگویی
مزکر تماس های کوچک
مرکز تماس های بزرگ

مزایای مرکز تماس

نسبت به میزان اطلاعاتی که صرفا از طریق مکالمات تلفنی قابل جمع آوری است.
حفظ ارتباط با مشتریان سیاری که به کانالهای ارتباطی محدودی دسترسی دارند.
حفظ حقوق و پاسخگویی به نیازهای مشتری به وسیله پیگیری و گزارشگیری دقیق از تمام تماسهای قبلی
به دست آوردن اطمینان از اینکه مراجعه کنندگان می توانند از هر طریق با سازمان تماس برقرار کنند و نیز خدمات سازمان به شکل ٢٤ ساعته در اختیار آنها است.
منبع : مرکز تماس - تلفن مرکز تماس - مرکز تماس ایرانسل -مرکز تماس
برچسب ها : مرکز ,اولین ,استفاده ,طریق ,سازمان ,مشتریان ,مرکز تماس ,تماس اولین ,استفاده قرار ,مورد استفاده ,معمولا برای